Saturday, May 12, 2018

"Fransa’ya Tepki Olarak Fransızca Bölümünü Kapatan YÖK Sosyal Medya Gündeminde



Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı (YÖK), Türkiye’de yer alan ve henüz öğrencisi olmayan Fransız dili ve edebiyatı ve Fransızca öğretmenliği bölümlerine yeni bir karar alınıncaya kadar öğrenci alınmamasına karar verdi.
Anadolu Ajansı’nın (AA) haberine ve de YÖK’ten edinilen bilgiler ışığında Fransızca bölümünün kapatılma kararının alınmasında özellikle ‘mezun-istihdam ilişkisi’ ve Fransa ile ‘mütekabiliyet’ hususu etkili oldu. Yani bu kısıtlamaya sebep olarak; Fransa’da lisans düzeyinde eğitim veren hiçbir üniversitede Türk dili ve edebiyatı veya Türkoloji bölümünün bulunmaması gösterildi.
YÖK'ten flaş Fransa kararı... Bu bölüme öğrenci alınmayacak
Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı (YÖK), Türkiye’deki yükseköğretim kurumları bünyesinde yer alan ve henüz öğrencisi olmayan Fransız dili ve edebiyatı ve Fransızca öğretmenliği bölümlerine yeni bir karar alınıncaya kadar öğrenci alınmamasına karar verdi.


Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı (YÖK), Türkiye’deki yükseköğretim kurumları bünyesinde yer alan ve henüz öğrencisi olmayan Fransız Dili ve Edebiyatı ve Fransızca öğretmenliği bölümlerine yeni bir karar alınıncaya kadar öğrenci alınmamasını karar verdi.

No comments: