Sunday, March 6, 2022

"YÖK, vakıf üniversitelerini uyardı

 

YÖK, vakıf üniversitelerini uyardı

YÖK, vakıf üniversitelerini uyardı

Mustafa KÖMÜŞ

Vakıf üniversitelerinde akademisyenlere karşı uygulanan eşitsizlikler Yükseköğretim Kurulu (YÖK) tarafından kabul edildi. Kurul 9 Şubat 2022 tarihinde bu gündemle bir toplantı gerçekleştirdi ve üniversitelerin bu konuda uyarılması kararlaştırıldı.

Üniversitelere gönderilen yazıda "Vakıf yükseköğretim kurumlarında çalışan öğretim elemanlarına, unvanlarına göre devlet yükseköğretim kurumlarında ödenen ücret tutarından az ücret verilemez. Bu fıkra kapsamında devlet yükseköğretim kurumlarında ödenen emsal ücretin hesaplanmasında ilgili mevzuat uyarınca aylıklara ilişkin hükümlerin uygulandığı kadroya bağlı ödemeler dikkate alınır” hükmü hatırlatıldı.

No comments: